דווקא עכשיו - חשוב לשמור על העסק

21/11/2023 | ערן ראוכר ERxPR

איך אפשר לשמור על הפעילות העסקית וההכנסות גם בתקופת המלחמה בלי שיווק אגרסיבי?

כל בעל עסק מרגיש את התקופה המאתגרת שמאז ה-7 באוקטובר לא רק ברמה האישית או הלאומית, אלא גם ברמה העסקית. ההלם הראשוני מהטבח הנורא והידיעה שלפנינו תקופת מלחמה ארוכה, הכניסה הרבה בעלי העסקים למצב מאתגר.

כולנו מבינים שהקשב של הצרכנים והלקוחות הפוטנציאליים, ירד משמעותית, באופן ברור. לקוחות חדשים כנראה לא יצטרפו בקרוב, וגם לקוחות ותיקים בוודאי ימנעו בתקופה הקרובה מעיסוק ברכישת מוצר או שירות. מעבר לכך, לא מעט בעלי עסקים ועצמאים מרגישים לא בנוח לפרסם. למעשה, מבט על הפסקת הפרסומות או שיטוט מהיר ברשתות החברתיות מעיד על כך שחלק גדול העסקים ובעלי העסקים מנסים ״להלך בין הטיפות״ – לפרסם מסר שיווקי, בעדינות, עם התייחסות למצב או לאחדות בעם.

ומה לגבי החלק האחר? קרוב לוודאי שרובם פשוט הפסיקו לפרסם. זה נובע מהסיבות הנ״ל, מהלחץ התזרימי, מהתחושה ״שאין לנו מה להגיד״ או מהמחשבה ״שלאף אחד אין ראש לקניות״.

ומצד שני, עלינו להמשיך להחזיק את העסק ואת הבית, עלינו לשלם חשבונות ועלינו, בעיקר, להמשיך לייצר הכנסות. אז מה עושים?

ניתן לראות את הירידה החדה שחווינו ב-7.10.23 ואת ההתאוששות ואף שיפור בימים האחרונים, ביחס לנתונים לפני המלחמה.

דווקא עכשיו - ההזדמנות שלכם

העובדה שתקופת המלחמה צפויה להיות ארוכה, מעוררת אצל בעלי עסקים רבים את ההבנה שפשוט אין להם ברירה והם חייבים לחזור ולפרסם. יתרה מזאת – גם הצד השני, של הלקוחות, הפנים את המצב וחוזר לשגרה לצד מלחמה, שכוללת גם קניות וצריכת שירותים שונים. כן, שירותים שגם אתם מציעים!

הפתרון השיווקי המומלץ בימים אלה, הוא קידום קמפיינים בגוגל. ״האמת, אפילו אני הופתעתי מההצלחה של הקמפיינים שאני מריצה ללקוחות שלי״, מגלה הודיה גוטסמן הבעלים של ״סטודיו קסם – קידום ממומן בגוגל PPC״, ושותפה מוסמכת של גוגל בישראל. ״בתחילת המלחמה גם אני עצרתי את העבודה, לא הייתי ממש מסוגלת לעבוד. אחרי 3 שבועות רציתי לחזור לפעילות, כסוג של אסקפיזם. כשחזרתי לעבוד עם הלקוחות שלי הופתעתי לראות שהקמפיינים שלהם לא רק חזרו לפעילות שהכירו, אלא רובם אפילו מניבים תוצאות טובות יותר ממה שהיה לפני המלחמה ובעלויות נמוכות יחסית״.

״שיטת הקידום של גוגל שונה וייחודית והיא מותאמת לצרכים של הלקוחות – הלקוח הפוטנציאלי מחפש אותך ואתה רוצה להופיע בעמוד הראשון של החיפוש בגוגל״, מסבירה לנו גוטסמן כשאנחנו מנסים להבין מה עובד טוב יותר בגוגל לעומת מקומות אחרים, במיוחד בתקופה הזאת.

הודיה משתפת אותנו ומספרת על לקוחות שלה, שהתלבטו האם לפרסם בתקופה זו או לחכות שהמלחמה תסתיים והחטופים יחזרו לביתם. ״יש לי לקוחות שרצו להפסיק לפרסם כי פחדו שלקוחות לא יפנו אליהם. הסברתי להם שדווקא עכשיו כדאי לפרסם ולנצל את היכולות המופלאות של גוגל להביא לנו לקוחות רלוונטיים ולייצר החזר השקעה גבוה במיוחד״.

״הפתרון של קידום בגוגל טוב במיוחד עבור בעלי עסקים רבים שמתקשים לפרסם בימים אלה״, היא ממשיכה. ״הם מרגישים לא בנוח עם זה וחוששים שלקוחות לא יתרשמו מהפרסום ויפנו אליהם. דרך קמפיין בגוגל לקוחות מגיעים אליהם רק לקוחות שהמוצר או השירות שלהם רלוונטי עבורם ושהם זקוקים לשירות הזה עכשיו, בלי קשר למלחמה שמתנהלת״, מוסיפה השותפה הרשמית של גוגל, המשתייכת לקבוצה מצומצמת של אנשי קידום שעובדים בשיתוף החברה.

ומה לגבי העלויות? יתרון משמעותי לפרסום באפיק זה בימים אלה הוא עניין המחיר. ״מכיוון שמפרסמים רבים הפסיקו את הפרסום בגוגל, העלויות בכל הענפים ירדו באופן ניכר. במילים אחרות, התחרות ירדה משמעותית וקל יותר, ביחס לעבר, להגיע לתוצאות מעולות", עונה גוטסמן.

בתמונה: הודיה גוטסמן. צילום: QEliteBeauty

כשאנחנו מבקשים מגוטסמן לקבל נתוני אמת, היא משתפת אותנו בפעילות הלקוחות שלה שנהנים בימים האחרונים מפניות רבות של לקוחות, בעלות נמוכה יחסית למה שהיו רגילים בעבר. ״מניתוח התוצאות בימים האחרונים – אפשר לזהות בקלות את המגמה – העלויות יורדות וההמרות עולות. עולות בגדול אפילו. השוויתי קמפיינים של נותני שירותים ובכולם אפשר לראות את ההקפאה מה-7 באוקטובר במשך מספר שבועות, אבל ברגע שנותני שירותים חזרו לפרסם, הם נהנו מכך שרוב המתחרים שלהם עדיין לא חזרו לפרסם באופן מסודר והנתונים מעידים על עלייה דרסטית בהמרות ובפניות שהם מקבלים, לצד ירידה בעלויות ובהוצאות הקמפיינים. הביקוש לשירותים מסויימים לא נפסק והמשק חוזר לשגרה לצד מלחמה ומי שייערך לכך נכון, ידע לצאת חזק יותר מהתקופה הקשה״.

 

לפרטים נוספים מלאו את הטופס

כל הזכויות שמורות ל-studio-kesem.co.il || מדיניות הפרטיות

דילוג לתוכן